logo mesta
Město Hranice

Oficiální webové stránky

Klienti jsou s prací úředníků spokojeni

Publikováno 13.2.2025

Občané, kteří navštíví hranický městský úřad, odcházejí v drtivé většině spokojeni. Jednak vyřídí, co potřebují, a navíc kladně hodnotí přístup úředníků. Vyplývá to z výsledků průzkumu spokojenosti klientů, který probíhal na sklonku loňského roku.

Šlo již o šestnácté šetření spokojenosti klientů. Probíhalo díky využití interních zaměstnanců a také online formou na webových stránkách města. Tam však byly vyplněny pouhé tři dotazníky z celkového počtu 298 odpovídajících.

Dotazování občanů probíhalo při jejich odchodu z úřadu. Otázky směřovaly na vlastní zkušenost dotazovaného a na ni navazující hodnocení práce navštíveného pracoviště (zda záležitost vyřídili podle očekávání; zda byli spokojeni s osobním přístupem úředníků; až po vlastní návrhy na zlepšení).

Akce se uskutečnila ve všech třech budovách městského úřadu – na zámku, v protější budově Zámecká 118 i na Purgešově ulici. Oproti roku 2023 došlo k navýšení počtu tazatelů v budově Zámecká, kde je nejvyšší pohyb občanů. Toto navýšení způsobilo nárůst vyplněných dotazníků téměř o 100, tedy z 200 v roce 2023 na 298 v loňském roce.

Z celkového počtu 298 dotazovaných klientů pouze 13 tedy 4,4 % nevyřídilo záležitost dle očekávání. Zbylých 285 klientů (95,6 %) vyřídilo záležitost tak, jak potřebovali. Klienti také vyjadřovali svoji spokojenost s osobním přístupem úředníků. Ze všech dotazovaných bylo 297 klientů (99,7 %) spokojeno, pouze jeden (0,3 %) spokojen nebyl. A to jen proto, že příslušný úředník nebyl přítomen.

Nejnavštěvovanější byl odbor vnitřních věcí (204 klientů - 68 %), odbor stavební úřad, životního prostředí a dopravy (29 klientů - 10 %), odbor školství, kultury a tělovýchovy (24 klientů - 8 %) a odbor sociálních věcí (17 klientů - 6 %). Nejvíce klientů vyřizovalo přepisy vozidel, řidičské průkazy, občanské průkazy a matriku – ověření opisů a podpisů a uzavření manželství a na oddělení obecní živnostenský úřad – zřízení živnosti. Ostatní odbory, na kterých lze záležitost vyřídit online, občané již téměř nenavštěvují.

To, že někteří klienti svoji záležitost na městském úřadě nevyřídili, bylo často způsobeno i tím, že například nedonesli patřičné podklady nebo zapomněli občanský průkaz, případně šlo o jiné zákonné důvody.

I letos měli klienti možnost sdělit návrh, v čem by se Městský úřad Hranice mohl zlepšit, nebo naopak, za co by jej pochválili. Z podnětů můžeme zmínit například nedostatek parkovacích míst pro vozíčkáře a obecně více parkovacích míst. Pochválena byla například křižovatka u Černého orla, výstavy v galerii Severní křídlo zámku nebo i místostarosta, že se stará o město.

Všechna práva vyhrazena - Město Hranice © 2025 | Změnit nastavení cookies