Publikováno 9.5.2023
Zjednodušení a tím i zpřehlednění hodin pro veřejnost přinese úprava provozní doby Městského úřadu v Hranicích od 1. června 2023. První změna spočívá ve sjednocení úředních hodin pro veřejnost na všech agendách. V současné době byla jiná provozní doba pokladny, podatelny, občansko-správních či dopravních agend nebo matriky. To bylo pro občany nepřehledné, a proto se provozní doba celého Městského úřadu sjednocuje.Druhá změna spočívá v omezení provozu pro veřejnost v pátky, kdy otevřena bude pouze podatelna v přízemí zámku. Důvodem je neustálý nárůst agend a žádostí, které musí být vyřízeny v zákonných termínech a na jejichž tvorbu musíme úředníkům zajistit prostor. Tímto chceme dosáhnout vyšší výkonnosti úřadu bez nutnosti navyšování počtu úředníků.
K tomuto kroku jsme přistoupili i proto, že návštěvnost úřadu v pátek je minimální. Prokázalo nám to i dotazníkové šetření spokojenosti klientů, které se provádí každoročně již 14 let. Celkově díky elektronizaci státní správy a samosprávy každoročně klesá návštěvnost úřadu. Navíc průzkum externí firmy Edukol ukázal, že největší počty občanů již nyní přichází pouze v pondělí a středu, tedy v úřední dny.
pondělí, středa: 8:00 – 11:30 12:30 – 17:00
úterý, čtvrtek: 8:00 – 11:30 12:30 – 14:00
pátek - pro veřejnost uzavřeno, vyjma podatelny II. v přízemí, která bude otevřena 8:00 – 11:30 hod.
V rámci provozní doby jsou stanoveny dny pondělí a středa pro vyřizování záležitostí občanů s povinnou přítomnosti úředníků na pracovišti vyjma odůvodněných případů.
Výjimkou je podatelna v přízemí zámku, která nemá polední pauzu a je otevřena i v pátek dopoledne.
Pondělí, středa: 8:00 – 17:00
Úterý, čtvrtek: 8:00 – 14:00
Pátek: 8:00 - 11:30