Publikováno 31.7.2018
POPIS PROJEKTU:
Projekt řeší rekonstrukci stávajících půdních prostor pro potřeby rozvoje přírodovědného a jazykového vzdělávání na ZŠ Šromotovo. Současné prostory školy kapacitně nedostačují a neumožňují zajištění kvalitního zázemí včetně nezbytného vybavení pro výuku odborných předmětů s cílem rozšíření zájmu žáků o odborné předměty již na základních školách.
CÍL PROJEKTU:
Hlavním cílem projektu je zkvalitnění vzdělávání dětí na základní škole s důrazem na rozvoj klíčových kompetencí žáků prostřednictvím investic do stavebních úprav objektu a pořízení vybavení za účelem zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání ve městě Hranice, přesněji na Základní škole Šromotovo.
Stávající nabídka zázemí a vybavení základní školy zcela nedostačuje požadavkům a poptávce ze strany cílových skupin a poptávce regionálního trhu práce, kdy je kladen důraz na výuku technických a řemeslných dovedností. Z vysoké finanční náročnosti nebyl žadatel schopen realizovat významné investice, na jejichž základě by došlo k vybudování vhodného technického zázemí pro výuku technických a odborných předmětů s cílem přiblížit tyto obory dětem a zvýšit jejich zájem o pokračování ve studiích technických a řemeslných oborů a následné jejich uplatnění na trhu práce. Významným řešením této situace je realizace projektu a jeho výsledek. Díky realizaci projektu vzniknou zcela nové prostory v půdní vestavbě, pro výuku řemeslných a technických předmětů. Tím dojde ke zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání. Výstup projektu umožní žákům základní školy ve městě Hranice zvýšený zájem a soulad nabídky a poptávky na regionálním trhu práce.
VÝSLEDKY PROJEKTU:
Výsledkem projektu jsou změny ve způsobu a zkvalitnění výuky:
cizí jazyky:
- intenzivní rozvoj komunikativních dovedností prostřednictvím jazykové laboratoře (volba komunikačních skupin, odposlech vybraného žáka, odhlučnění od komunikace ostatních)
- možnost dramatizace cizojazyčných textů
- možnost natáčení rozhovorů s možnou analýzou chyb ve výslovnosti, udržování dějové linky v rozhovorech
- možnost sebehodnocení žáků na základě záznamů
- podpůrná opatření u dys poruch s využitím IT
- interaktivní výukové metody
přírodovědné předměty (fyzika, chemie, přírodopis, přírodověda):
- možnost zařazení badatelsky orientované výuky
- možnost dlouhodobého pozorování, ponechání exponátů v učebně
- prezentace učitelských i žákovských pokusů s využitím IT
- rychlé vyhledávání informací na internetu
- individualizace výuky pomocí výukových programů a webových aplikací
- multisenzorický přístup žákům dle jejich typologie pro příjem informací
- digitalizace pokusů s možností zveřejnění a sdílení mezi sebou
- snadné získávání zpětné vazby pro důkazy o učení
- interaktivní výukové metody