Publikováno 4.7.2017
Již několik let působí v Hranicích spotřebitelská poradna, kterou provozuje nezisková organizace Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s., se sídlem Střelniční 75/8, 70200 Ostrava. Sdružení poskytuje spotřebitelům zdarma základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy.Zájem o poradenské služby ze strany veřejnosti stoupá a spotřebitelských problémů je bohužel čím dál více. Proto je cílem sdružení spotřebitele vzdělávat, informovat je o jejich spotřebitelských právech a vykonávat činnost směřující k obraně spotřebitelských práv, tedy k ochraně slabšího subjektu ve vztahu podnikatel-spotřebitel. Záměrem existence poradny je šíření právní osvěty a pomoci poškozeným občanům, zejména těm, kterým by se nevyplatilo, vzhledem k ceně věci, vyžádat si pomoc advokáta. Spotřebitelská poradna částečně supluje i službu právníků, neboť poradci spotřebitelům poskytují pomoc, radu a poučení o jejich právech a povinnostech v rámci reklamace, nákupu prostřednictvím internetu a možnostech odstoupení od smlouvy aj.
Bezplatné poradenství je tak pro spotřebitele výhodné, neboť ušetří nemalé finanční náklady za právní služby. Klientům poradny jsou také zdarma k dispozici informační letáky zaměřené na různé okruhy problémů a právních témat.
Poradnu mohou spotřebitelé navštívit v Hranicích 1 x měsíčně (vždy první středu v měsíci) v době od 13,00 do 17,00 hod., v kanceláři budovy Městského úřadu Hranice, Zámecká 118, přízemí-dveře č. 103. Při řešení spotřebitelských problémů mimo poradní dny je možno využít e-mailovou adresu poradna@sos-msk.cz , nebo telefonní číslo +420 608722582.