Publikováno 25.7.2017
Zvláštní příjemce dávky důchodového pojištění
Obecní úřad rozhoduje o ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění dle § 64 zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů, v souladu s ustanovením §10 a§ 118 zákona ČNR č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů, a po provedeném řízení dle příslušných ustanovení zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, ve znění pozdějších předpisů.
Občan (žadatel) může být ustanoven zvláštním příjemcem v případě, že oprávněný (příjemce důchodu) je schopen podpisu (ze zdravotních důvodu není schopen osobně převzít důchod na poště a tento zdravotní stav musí být potvrzen lékařem), pokud oprávněný není schopen podpisu ( opět musí být potvrzeno lékařem, že příjemce důchodu není schopen podpisu), situace vyžaduje opatrovníka.
Žádost o ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění pro obec Hranice vyřizuje Městský úřad Hranice, Odbor sociálních věcí, oddělení sociální práce.
Místní příslušnost se řídí místem trvalého pobytu oprávněného příjemce dávky důchodového pojištění. Zvláštní příjemce nemusí mít trvalé bydliště tam, kde oprávněný.
Žadatel (tj.budoucí zvláštní příjemce) obdrží na odboru sociálních věcí, oddělení sociální práce tiskopis Podnětu o ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění. Tento podnět podepisuje zvláštní příjemce i oprávněný. Pokud oprávněný není schopen podpisu, je nutno ustanovit opatrovníka z důvodu hájení práv oprávněného příjemce dávky důchodového pojištění. V tomto případě podnět podepisuje budoucí zvláštní příjemce a opatrovník. Součástí podnětu je potvrzení od lékaře, který specifikuje zdravotní stav, ve kterém se oprávněný nachází. Obecní úřad zahájí řízení o ustanovení zvláštního příjemce a vydává rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění. Pravomocné rozhodnutí zasílá na Českou správu sociálního zabezpečení do Prahy.
U místně příslušného obecního úřadu. Pro občany Hranic a místních částí je příslušný Městský úřad Hranice, odbor sociálních věcí, oddělení sociální práce.
Kde: Městský úřad Hranice, odbor sociálních věcí, oddělení sociální práce, Purgešova 1399, Hranice,
S kým: Lenka Kelarová,sociální pracovnice, kancelář č. 10, tel 581 828 423
Kdy: hodiny pro veřejnost jsou pondělí a středa: 8:00 – 11:30 a 12:30 – 17:00 nebo v ostatní dny po předchozí telefonické domluvě.
Žadatel (tj.budoucí zvláštní příjemce) předloží osobně svůj občanský průkaz, občanský průkaz oprávněného příjemce dávky důchodového pojištění, výměr důchodu oprávněného.
Tiskopis Podnětu k zahájení řízení ve věci ustanovení zvláštního příjemce obdržíte na výše uvedeném pracovišti
Bez poplatků.
Lhůta v rámci správního řízení 30 dní od zahájení řízení
Pravomocné rozhodnutí vydané obecním úřadem je zasláno na Českou správu sociálního zabezpečení v Praze
Umožnit sociální pracovnici Odboru sociálních věcí, oddělení sociální práce provést sociální šetření.
lenka.kelarova@mesto-hranice.cz
zákon č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů
zákon ČNR č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů
Proti rozhodnutí je možno podat písemné nebo ústní odvolání do protokolu do 15 dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Olomouckého kraje, odboru sociálních věcí, a to podáním učiněným u Městského úřadu Hranice, odboru sociálních věcí
Odbor sociálních věcí, oddělení sociální práce, Městského úřadu Hranice.
Lenka Kelarová
1.1.2019
11.1.2019
Nestanoveno