Publikováno 8.3.2023
Obvykle každou první středu v měsíci je na hranickém zámku pro spotřebitele otevřena Poradna pro spotřebitele Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, krátce SOS Poradna. Tentokráte ale byla otevřena již 29. května. Poradna poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy. Pomáhá také s nekorektními nabídkami různých zprostředkovatelů energií, podezřele vysokými cenami nebo s problémy s ukončením činnosti současných dodavatelů.Poradna je v Hranicích otevřena od roku 2015 díky vstřícnosti a finanční podpory města. Kromě Hranic už je v Olomouckém kraji otevřena pouze v Olomouci. Poradna je otevřena v době od 13 do 17 hodin na zámku v přípravně obřadní síně.
V roce 2022 se na spotřebitelskou poradnu v Hranicích obrátilo o pomoc 120 klientů. Vzhledem k tomu, že poradna v Hranicích je otevřena jen jednou měsíčně, využívají spotřebitelé poradenskou linku 607 398 511. Velká část dotazů řešených pracovníky SOS v současné době má souvislost se smlouvami o dodávkách energií. Tento nárůst souvisí s probíhající energetickou krizí, snahou některých dodavatelů o nekorektní jednání vůči svým zákazníkům.
Další prioritou Sdružení obrany spotřebitelů je vzdělávání zranitelných skupin spotřebitelů - zejména seniorů, kteří jsou vystavováni stále většímu tlaku např. ze strany zprostředkovatelských firem působících na trhu s energiemi.
Spotřebitelská poradna je otevřena jednou měsíčně - zpravidla první středu v měsíci, v době od 13:00 do 17:00 hodin, jsou dva mimořádné termíny, tj. v lednu místo 8.1. je až 15.1. a v září je místo 3.9. až 17.9.
15.1.
5.2.
5.3.
2.4.
7.5.
4.6.
2.7.
6.8.
17.9.
1.10.
5.11.
3.12.