Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT je projektem, který redukuje přílišnou byrokracii ve vztahu občan/firma - veřejná správa. Czech POINT slouží jako asistované místo výkonu veřejné správy, umožňující komunikaci se státem prostřednictvím jednoho místa tak, aby „obíhala data ne občan".
Projekt se snaží soustředit na jedno místo agendy, které vyžadují práci s písemnými dokumenty.
Je zde možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů veřejné správy, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak.
Projekt Czech POINT přináší občanovi značné ulehčení komunikace se státem.
V konečné podobě projektu by občan mohl své záležitosti vyřizovat i z domova prostřednictvím Internetu.
Městský úřad Hranice vyřizuje přes 2 000 žádostí o ověřené výstupy z centrálních registrů ročně. Žádostí každým rokem přibývá, a to i z důvodu rozšiřující se nabídky služeb Czech POINTU. Nejčastěji jsou přitom vyřizovány žádosti o výpisy z rejstříku trestů. Také o výpisy z katastru nemovitostí, veřejného rejstříku a živnostenského rejstříku je velký zájem.
V Hranicích se činnost pracoviště Czech POINT rozběhla od 2. ledna 2008. Služby poté byly soustředěny do jednoho místa - podatelny a informací v přízemí dvorany zámku. Výhodou systému je, že vyřízení výpisů trvá pouze několik minut.
za první stránku 100,-
za další i započatou stránku 50,-
rejstříky trestů 100,-
bodové hodnocení řidiče 80,-
autorizovaná konverze 30,-/stránku
zprostředkovaná identifikace osob 200,-
zřízení datové schránky Zdarma